Lexus реши да разбуни духовете на Monterey Car Week с машина, която кара всеки бензин в кръвта да заври. Новата спортна концепция показва накъде вървят японците – към наследник на легендарния LFA, но този път с различен звяр под капака.
Според Motor1 бъдещият модел ще носи името LFR, а визията му е като брак между LFA и LC500 – агресия, но и класа. Двигателят е изтеглен назад, почти към купето. Това означава едно: трансмисията вероятно е отзад. А такава архитектура винаги говори за сериозна динамика и перфектно разпределение на теглото.
Дизайнът не е извънземен, напротив. Достатъчно смел и секси, но и реалистичен, за да подскаже, че серийната версия е много по-близо, отколкото си мислим. Тук всичко е подчинено на функцията: въздуховоди, притискане, аеродинамика – колата крещи „писта“ още преди да е запалена.
Официална информация? Почти никаква. Lexus са пуснали едва няколко снимки и кратко видео. Но слуховете са достатъчни да вдигнат адреналина: под капака ще работи предно разположен V8 с две турбини и мощ, която ще стига единствено до задните колела.
Забравете за електрически експерименти – това е суров, класически ДВГ. Да, вече не е V10, но кой ще откаже турбо V8, ако е настроен както трябва? V8 с две турбини! ОК, не е като в LFA, но не се правете на разочаровани – двойното турбо компенсира с тонове въртящ момент.
Изпускателните тръби са качени високо, точно под крилото, а масивните отвори отзад директно напомнят за LFA. Детайли като тези издават, че концепцията е повече от шоукар – тя е директен тийзър на колата, която скоро ще се появи в шоурумите. Интериорът още е тайна, но с такъв екстериор малко хора ще питат първо за седалките.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.