След като дебютира в Шанхай и се наложи като хит в Китай под името EZ-6, новата електрическа Mazda 6e вече официално стъпи и в Европа. Но за разлика от родината си, където цените започват от около 20 700 евро, на Стария континент моделът влиза директно в премиум сегмента.
В Германия базовата версия Takumi започва от 44 900 евро, а по-луксозната Takumi Plus – с панорамен покрив, кожа Nappa и дървени акценти – достига 46 900 евро. Очакваните цени за България са съответно 86 980 и 90 880 лева, а ако избереш по-голямата батерия, ще броиш минимум 90 180 лв. или 94 180 за Plus.
Два избора на батерия и нито капка бензин
Mazda 6e се предлага само като пълен електромобил – без range extender, както в Китай – и идва с избор между две батерии. По-малката – 68,8 kWh, осигурява пробег до 479 км и ускорение под 8 секунди до 100 км/ч.
Зарежда се от 10 до 80% за около 22 минути при мощност до 200 kW. По-голямата – 80 kWh, вдига пробега до 552 км, но ограничава бързото DC зареждане до 95 kW – съответно около 45 минути за същия заряд.
Изпипана като часовник, позиционирана като премиум
Интериорът е типично по японски изчистен и прецизен – 12,3-инчов дисплей, дигитално табло, кожа, меки повърхности и внимателно подбрани материали. Макар технически да е „близнак“ на китайския EZ-6, европейската 6e получава допълнителна шумоизолация, преработено окачване и настройки, съобразени с европейските пътища.
Mazda залага на стил, комфорт и качество, за да се конкурира не с кого да е, а с Tesla Model 3 и BMW i4. За част от феновете това ще е „влизане в нова ера“ за марката – за други просто скъп електрически седан. Времето и пазарът ще решат.
А ако някой попита защо не си избрал Tesla?
Просто се усмихни и кажи: „Защото харесвам коли, а не таблети на колела“. 😏
Виктор е микробиолог и космополитна личност с интереси в коренно противоположни области – от архитектура до екология, от Древен Египет до умните градове на бъдещето, от самолетни катастрофи до медицина, от музика до компютърно програмиране…