© След 5© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.
     
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.

    Топ новини

    СЛЕД ПЕТ
    Музика отблизо: Ани и Дани с интимен концерт в София

    Музика отблизо: Ани и Дани с интимен концерт в София

    Ново в плейлиста на СЛЕД 5: IVE & Chaz с "Различна"

    Ново в плейлиста на СЛЕД 5: IVE & Chaz с „Различна“

    София посреща "Парк Фест" 2026 с четири дни музика и забавления

    София посреща „Парк Фест“ 2026 с четири дни музика и забавления

    Горещо

    СЛЕД ПЕТ
    Тейлър Суифт възпя каубойката Джеси в „I Knew It, I Knew You“
    10.06.2026
    „Думи две“ върнаха Светла Иванова към музиката
    08.06.2026
    Ищар донесе и у нас етно версията на „Frozen“ на Мадона
    04.06.2026
    „Луна“ събира Mona и Любо Киров
    02.06.2026
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
    МистерияВиж още
    Зодиакалните клишета, в които всички вярваме... и е време да спрем
    Зодиакалните клишета, в които всички вярваме… и е време да спрем
    11.06.2026
    Кой литературен герой си според зодията?
    Кой литературен герой си според зодията?
    10.06.2026
    Коя литературна героиня си според зодията?
    Коя литературна героиня си според зодията?
    09.06.2026
    Меркурий в Рак: започна лятото, в което думите тежат повече
    Меркурий в Рак: започна лятото, в което думите тежат повече
    04.06.2026
    Втората половина на 2026 г. носи облекчение и нови възможности за 4 зодии
    Втората половина на 2026 г. носи облекчение и нови възможности за 4 зодии
    26.05.2026
  • Игра
© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Търсене
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Последвай ни
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
© "Меломан БГ" ЕООД

Киселото мляко намалява риска от рак на белия дроб

След 5
След 5
28.10.2019
Сподели във
Киселото мляко намалява риска от рак на белия дроб

Ежедневната консумация на кисело мляко намалява риска от белодробен рак, сочат резултатите от изследване, цитирани от в. „Daily Mail“. Авторите на изследването от университета Вандербилт в Нашвил, щата Тенеси, отбелязват, че консумацията на кисело мляко не трябва да се обезсърчава, и че е нужно да се преразгледат потенциалните ползи от консумацията на млечни продукти.

Американски диетолози обаче препоръчват да се консумират не повече от три порции млечни продукти дневно. 

Добре е освен това млечните продукти да са обезмаслени или с ниско съдържание на мазнини. Тези препоръки са базирани върху проучвания, които показват, че наситените мазнини в пълномаслените млечни продукти увеличават нивото на лошия холестерол.

Но предишни изследвания показват също, че млечните продукти съдържат калций, калий, магнезий, витамини К1 и К2 и пробиотици, които допринасят за здравословно хранене. Други изследвания установиха, че консумацията на млечни продукти, по-специално сирене и кисело мляко, е свързана с по-малък риск от диабет тип 2.



Специалистите от университета Вандербилт са анализирани резултатите от 10 изследвания, обхванали над 1,4 милиона души в САЩ, Европа и Азия. Те са проучилили консумацията на диетични фибри и кисело мляко от участниците и след това проследили колко от тях развили белодробен рак.

Резултатите показват, че за изяждащите около една кофичка кисело мляко дневно рискът от белодробен рак е с 19% по-малък. Освен това хранителният режим с високо съдържание на фибри, включващ плодове, зеленчуци, хляб, понижава риска от белодробен рак с около 15%, независимо от консумацията на кисело мляко.

Когато участниците преминали към диета, която включва редовна консумация на фибри и кисело мляко, рискът от белодробен рак намалял с 33%.

Учените смятат, че полезният ефект се дължи на пребиотичните фибри и пробиотиците в киселото мляко. Резултатите от изследването са публикувани в JAMA Oncology – списанието за онкология на Американската медицинска асоциация.

След 5
След 5

© След 5 е твоето място за всичко, което обичаш! Кино, музика, пътешествия, хоби, забавление, вкусна храна… Вдъхновение, което превръща свободното време в незабравимо преживяване! Защото истинският живот започва © След 5!

www.SLED5.bg

Свързани:здравекисело мляконаукаракучени
Предишна Луната Има ли вода на Луната?
Следваща Яйца с праз лук и сирене Яйца с праз лук и сирене
Няма коментари

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-новите

СЛЕД ПЕТ
Бой Джордж

14 юни: Честит рожден ден, Бой Джордж!

14.06.2026
Как се прави мини градина с максимум забава?

Как се прави мини градина с максимум забава?

13.06.2026
Две страхотни възможности за разходка сред природата

Две страхотни възможности за разходка сред природата

13.06.2026
Ерос Рамацоти

Историите на успеха: Ерос Рамацоти

13.06.2026

13 юни: Честит рожден ден, Сара Конър!

13.06.2026

Изпрати рецепта

Последвай ни

СЛЕД ПЕТ
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
ThreadsFollow
Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си поп-фолк хитове

Избери любимите си попфолк хитове

Избери любимите си БГ хитове

Избери любимите си БГ хитове

Най-четените днес

СЛЕД ПЕТ
Кой литературен герой си според зодията?

Кой литературен герой си според зодията?

10.06.2026
Поширани яйца с кисело мляко

Поширани яйца с кисело мляко

10.06.2026
"В името на сина ми": история за баща, който няма право на грешка

„В името на сина ми“: история за баща, който няма право на грешка

29.05.2026
Коя литературна героиня си според зодията?

Коя литературна героиня си според зодията?

09.06.2026
Храните, които пречат на секса

Храните, които пречат на секса

12.06.2026
"Доброта" тръгва по bTV с история за любов, измяна и опасна обсесия

„Доброта“ тръгва по bTV с история за любов, измяна и опасна обсесия

11.06.2026
Капсулен гардероб: как да се обличаме стилно с по-малко дрехи

Капсулен гардероб: как да се обличаме стилно с по-малко дрехи

12.06.2026
Голямата обиколка на Римската империя

Доказано: древните римляни са били доста суетни

10.06.2026

Избрано

СЛЕД ПЕТ
Цеца се завръща в България

Цеца се завръща в България

Василена Гатева
15.05.2026
"Теория за Големия взрив" се мести в "Стюарт не успява да спаси вселената"

„Теория за Големия взрив“ се мести в „Стюарт не успява да спаси вселената“

Пламен Александров
15.05.2026
Как да си намериш жена в сайт за запознанства?

Как да си намериш жена в сайт за запознанства?

02.06.2026
104 мача, три държави и едно голямо футболно лято: Мондиал 2026 превзема ефира

104 мача, три държави и едно голямо футболно лято: Мондиал 2026 превзема ефира

22.05.2026
BookTok сензацията "Зайче" от Мона Ауад

Спечели BookTok сензацията „Зайче“ от Мона Ауад

01.06.2026
© След 5

© След 5 е твоето място за всичко, което обичаш! Кино, музика, пътешествия, хоби, забавление, вкусна храна…
Вдъхновение, което превръща свободното време в незабравимо преживяване!
Защото истинският живот започва © След 5!

 

Нашите автори
Контакти

Условия
Реклама
Партньори

© "Меломан БГ" ЕООД
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?