© След 5© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
     
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.

    Топ новини

    СЛЕД ПЕТ
    AC/DC

    Великаните AC/DC се завърнаха с „Power Up“

    Global Online Concerts: български артисти...

    Global Online Concerts: български артисти идват вкъщи за частен концерт

    BallaN

    BallaN с романтично предложение в клипа на „Теб (тя каза „да“)“

    Горещо

    СЛЕД ПЕТ
    RIA покори българската сцена с „Отначало“: почти 400 000 гледания за две седмици
    27.11.2025
    Васил Петров тръгва на коледно минитурне
    26.11.2025
    Папи Ханс, ДесиСлава и грозната истина за домашното насилие
    26.11.2025
    Оригиналната „Власт“ на Стенли оживява в ново видео
    23.11.2025
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
    МистерияВиж още
    Три зодии влизат в декември с най-силната енергия
    Три зодии влизат в декември с най-силната енергия
    28.11.2025
    Кои са най-добрите съпруги и майки в зодиака?
    Кои са най-добрите съпруги и майки в зодиака?
    27.11.2025
    лидери
    Зодиите, обречени да бъдат лидери
    24.11.2025
    Големият потоп - истините, които науката се страхува да потвърди
    Големият потоп – истините, които науката се страхува да потвърди
    19.11.2025
    Кои са най-големите тайни, които крие всяка от зодиите?
    Кои са най-големите тайни, които крие всяка от зодиите?
    19.11.2025
  • Игра
© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Търсене
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Последвай ни
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
© "Меломан БГ" ЕООД
Еволюцията: Дигитален маркетинг

Еволюцията: Дигитален маркетинг

Диана Григорова
Диана Григорова
19.05.2021
Сподели във

В необятния свят на технологиите, масовата информация и комуникация е грехота да не си поговорим за дигиталния маркетинг.

Всъщност, сигурна съм, че много хора са чували поне веднъж за дигиталния маркетинг, но далеч не са запознати с тази така наречена бизнес функция.

В настоящата статия ще се опитам да внеса малко повече яснота, относно Маркетинг 4.0 – срещата на дигиталното и аналоговото, на интернет и реалния свят.

Според Филип Котлър, най-добрия сред най-добрите маркетолози, маркетингът еволюира в 4 основни етапа:

  1. Маркетинг 1.0 – фокус върху продукта.
  2. Маркетинг 2.0 – фокус върху потребителя.
  3. Маркетинг 3.0 – фокус върху ценностите.
  4. Маркетинг 4.0 – фокус върху срещата на дигиталното и аналоговото.

Както вече стана ясно, ние ще се фокусираме върху последния четвърти етап. Всички разбирате какво е дигиталното – това е онлайн пространството, но когато то се срещне с аналоговото-нормалния свят, нещата стават изключително вълнуващи и интересни за маркетолозите.

Може би най-важното за един маркетинг специалист е това да може да лавира, да бъде гъвкав и да се впуска в най-новите тенденции без страх. Маркетингът е процес на непрестанно развитие, заедно с него трябва да се развиваме и ние, тези които работим с него.

В дигиталния свят потребителят се самосегментира, което означава, че ние трябва да бъдем много наблюдателни, защото една голяма част от работата клиентът върши сам. Какво имам предвид под самосегментира? Например в социалните мрежи много лесно можем да разберем от какво се вълнува един човек, като започнем зорко да следим какво харесва, какви страници разглежда, какво пише в Google, какви сайтове посещава, какво споделя в социалните си профили и т.н.

Еволюцията: Дигитален маркетинг

Всички тези неща ни отварят вратата към изследване на потребителското поведение. Оттук нататък ние можем да предприемем различни стратегии: пускаме реклами, свързани с интересите на нашата потребителска аудитория, започваме активно на работим с email-marketing-a и SEO оптимизацията и продължаваме също толкова активно да следим потребителското поведение.

В дигиталния маркетинг има един основен закон: What’s get measured, get managed! Конкретни хора имат конкретна нужда, която ние трябва да задоволим. Потребителите търсят своето решение, което ние трябва да предложим. Всичко тук опира до един постоянен рийсърч, един цикъл, който никога не спира. Сега, за да внеса още повече яснота, ще ви запозная с бизнес модел Канава, модел, който непременно трябва да следваме стриктно, когато става въпрос за дигитален маркетинг.

На първо място винаги започваме със сегментирани потребители, тоест трябва да таргетираме нашата аудитория правилно, на база техните интереси, нужди и болки. След това, разбира се, продължаваме с нашето стойностно предложение, тоест каква реална стойност се дава на потребителите ни. Тя следва да решава техния проблем, да удовлетворява очакванията им или да лекува болките им. Казано по прост начин – точния продукт за тях, нещото, което непременно биха закупили.

На трето място идват отношенията с клиентите – как ще ги развиваме и как ще ги надграждаме. Тук съществуват много варианти, а ние трябва да изберем този, който работи. Трябва да знаете обаче, че отношението към клиента е изключително важно. Винаги трябва да давате обратна връзка, да се интересувате от това дали са доволни, дали има нещо, което ги притеснява или не им харесва… Запомнете: комуникацията е всичко, тя е ключът към дълготрайни и лоялни клиенти!

Идва моментът и на каналите на дистрибуция. Те са следствие от избора на сегмент, стойностно предложение и източници на приходи. Тук е важно да си отговорим на въпроса посредством какви канали нашите клиенти искат да се свържем с тях и кои функционират най-добре?

Другото, с което трябва да се съобразим е ефективността им по отношение на разходите и бюджета, с който разполагаме. Следват така важните източници на приходи. Когато разберем каква стойност на кого ще дадем, можем спокойно да определим източниците на приходи, тоест да определим нашите цени.

Дойде ред и на момента, в който трябва да започнем с нашите ключови дейности. Това са дейностите, които включваме, за да дадем нашето стойностно предложение на сегментираните потребители. Тези дейности, най-общо казано, са нашите реклами или рекламни постове. На предпоследно място се нареждат ключовите ресурси, които трябва да определим. Те могат да бъдат материални, интелектуални, финансови, човешки, патент на марка/ бранд/ продукт, авторски права.

И на последно място стоят нашите ключови партньори. Но това, че са на последното осмо място в бизнес модела, не означава, че са маловажни, а напротив. Следвайки всички стъпки по-горе, ще можем правилно да спечелим ключови партньори, да намалим риска от несигурност и да придобием конкретни ресурси и дейности. Важно е да отбележа, че всяка една от частите на бизнес модела, зависи пряко от всяка следваща или предходна. Трябва да сме спокойни и сигурни в себе си, за да успеем.

Еволюцията: Дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг е един много голям океан, в които плуват хиляди риби, това което трябва да направим, е да имаме правилната стръв, за да уловим, колкото се може повече рибки. Трябва да сме подготвени с брандинг-слоган, ключови думи и послания, да бъдем уникални, иновативни, различни и, разбира се, да бъдем точно това, което нашите риби търсят, искат, желаят.

Да си най-добрия никак не е лесна задача. Дигиталният маркетинг също не е никак лесен, но за сметка на това е изключително интересен и динамичен. Преди, в аналоговия свят, всичко е било изключително ограничено и еднообразно. Днес разполагаме с хиляди начини за успех, с хиляди стратегии и богат пазар. Хубаво е да се научим да използваме ресурсите, които имаме и да ги разбираме правилно. В заключение ще кажа : Дигиталното е новото нормално!

Диана Григорова
Диана Григорова

Диана Григорова е студентка, специалност Връзки с обществеността в СУ „Свети Климент Охридски“. Занимава се с дигитален маркетинг. Обича да общува и комуникира с хората. Обича да се забавлява, обожава поезията и четенето.


Свързани:бизнесдигитализацияинтернетмаркетинг
Предишна Б.Т.Р. представят: 10 града, 10 големи рок концерта Б.Т.Р. представят „Пъзел“
Следваща Карнавал Габрово 2021 Пижамено парти, пианобар и живи картини в Нощ на музеите преди Карнавал Габрово 2021
Няма коментари

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-новите

СЛЕД ПЕТ
Пикантни кюфтенца по марокански

Пикантни кюфтенца по марокански

01.12.2025
Мария Илиева

1 декември: Честит рожден ден, Мария Илиева!

01.12.2025
Кога и как се хранят домашните кучета?

Кога и как се хранят домашните кучета?

30.11.2025
Whoosh ефектът, или как да свалим килограмите безпроблемно

Whoosh ефектът, или как да свалим килограмите безпроблемно

30.11.2025
сауната

Какви са ползите от сауната?

30.11.2025

Изпрати рецепта

Последвай ни

СЛЕД ПЕТ
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
ThreadsFollow
Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си поп-фолк хитове

Избери любимите си поп-фолк хитове

Избери любимите си БГ хитове

Избери любимите си БГ хитове

Най-четените днес

СЛЕД ПЕТ
сауната

Какви са ползите от сауната?

30.11.2025
Мария Илиева

1 декември: Честит рожден ден, Мария Илиева!

01.12.2025
Зимата и мъжкото здраве: какво е "зимен полов орган"?

Зимата и мъжкото здраве: какво е „зимен полов орган“?

27.11.2025
Whoosh ефектът, или как да свалим килограмите безпроблемно

Whoosh ефектът, или как да свалим килограмите безпроблемно

30.11.2025
Ново проучване: фастингът ни прави по-щастливи и по-малко гладни

Ново проучване: фастингът ни прави по-щастливи и по-малко гладни

30.11.2025
Какво е да си мъжкар?

Какво е да си мъжкар?

13.06.2023
Кога и как се хранят домашните кучета?

Кога и как се хранят домашните кучета?

30.11.2025
Киш със спанак и сирена

Киш със спанак и сирена

30.11.2025

Избрано

СЛЕД ПЕТ
Кои храни и напитки пречат и помагат на потентността?

Психотерапевт съветва: как да разбираме жените по-добре

Тихомир Милков
23.11.2025
Торта в дубайски стил

Торта в дубайски стил

Анелия Терзиева
12.11.2025
Канелени рулца

Канелени рулца

22.11.2025
Малки трикове, които ще запазят ябълките хрупкави и свежи по-дълго

Малки трикове, които ще запазят ябълките хрупкави и свежи по-дълго

12.11.2025
Майли Сайръс

23 ноември: Честит рожден ден, Майли Сайръс!

23.11.2025
© След 5

© След 5 е твоето място за всичко, което обичаш! Кино, музика, пътешествия, хоби, забавление, вкусна храна…
Вдъхновение, което превръща свободното време в незабравимо преживяване!
Защото истинският живот започва © След 5!

 

Нашите автори
Контакти

Условия
Реклама
Партньори

© "Меломан БГ" ЕООД
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
 

    Welcome Back!

    Sign in to your account

    Username or Email Address
    Password

    Lost your password?