Porsche решиха да покажат как изглежда интериорът на новия електрически Cayenne и, честно казано, гледката е нещо като дигитален оргазъм за техноманиаци и автофенове. Колата пристига с батерия от 113 kWh (108 kWh реално ползваеми), зареждане до 400 kW и време за кафе пауза – 16 минути от 10 до 80%.
Ако изберете Turbo версията, говорим за мощност над 1000 коня и въртящ момент, който може да разтегне вратовете и на най-коравите бизнес акули по аутобана.
Вътре шоуто започва с огромния Flow Display – извит OLED, който командва функциите на колата като диджей на хаус парти. Ако случайно го полеете с кафе, може да се наложи да продадете бъбрек за нов, но поне ще знаете, че сте го направили за каузата. До него има класически 14,25-инчов OLED за основните настройки и още един 14,9-инчов екран за пътника, за да си гледа Netflix, докато вие свирите гумите. Хедъп дисплеят пък прожектира пред вас информация все едно имате 87-инчов телевизор, залепен на предното стъкло.
В Porsche обаче не са изтрещели напълно – оставили са аналогови бутони за най-важното. Защото, ако карате с 250 км/ч, няма как да ровите по подменюта, за да си пуснете парното. И точно това е разликата между инженерно мислене и дизайнерски напъни за „футуризъм“.
Технологичният пакет е като шведска маса за гийкове. Отключването става с телефон или умен часовник, а Porsche Digital Key може да се споделя с още шестима избраници. Представете си семейна драма, когато синът вземе колата за дискотека. Гласовият асистент, разбира се, е с AI синхронизация и може да ви настрои климатика, докато се карате по Bluetooth. А новото Mood Mode регулира светлини, климатик, музика и седалки според настроението ви… Да, дори ако сте станали с грешния крак.
Луксът е на ниво „разглезен милиардер“. Панорамният покрив е най-големият, слаган някога на Porsche. Отоплението вече не топли само седалки и волан, а и подлакътниците и вратите. Защото явно ръцете и лактите на собствениците също заслужават VIP грижа.
Под всичко това стои PPE платформата – обща за VW групата, но Porsche са я разработили така, че да носи тежестта на батерията, да охлажда като шампион и да държи стабилна мощността дори когато моторите буквално се пържат. Батерията е с нова химия и двойно охлаждане на модулите. Задният мотор пък има директно маслено охлаждане – за всеки случай, ако решите да проверите дали колата наистина лети.
Електрическият Cayenne не е играчка за сноби, а ново доказателство, че Porsche знаят как да направят SUV, който може да те пренесе от среща в борда директно на пистата – без да губиш време, освен ако не си забравил да си заредиш телефона, с който се отключва.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.