© След 5© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.
     
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.

    Топ новини

    СЛЕД ПЕТ
    Музика отблизо: Ани и Дани с интимен концерт в София

    Музика отблизо: Ани и Дани с интимен концерт в София

    Ново в плейлиста на СЛЕД 5: IVE & Chaz с "Различна"

    Ново в плейлиста на СЛЕД 5: IVE & Chaz с „Различна“

    Крис Норман се сбогува с България с три концерта през 2027 г.

    Крис Норман се сбогува с България с три концерта през 2027 г.

    Горещо

    СЛЕД ПЕТ
    Тейлър Суифт възпя каубойката Джеси в „I Knew It, I Knew You“
    10.06.2026
    „Думи две“ върнаха Светла Иванова към музиката
    08.06.2026
    София посреща „Парк Фест“ 2026 с четири дни музика и забавления
    05.06.2026
    Ищар донесе и у нас етно версията на „Frozen“ на Мадона
    04.06.2026
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
    МистерияВиж още
    Зодиакалните клишета, в които всички вярваме... и е време да спрем
    Зодиакалните клишета, в които всички вярваме… и е време да спрем
    11.06.2026
    Кой литературен герой си според зодията?
    Кой литературен герой си според зодията?
    10.06.2026
    Коя литературна героиня си според зодията?
    Коя литературна героиня си според зодията?
    09.06.2026
    Меркурий в Рак: започна лятото, в което думите тежат повече
    Меркурий в Рак: започна лятото, в което думите тежат повече
    04.06.2026
    Втората половина на 2026 г. носи облекчение и нови възможности за 4 зодии
    Втората половина на 2026 г. носи облекчение и нови възможности за 4 зодии
    26.05.2026
  • Игра
© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Търсене
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Последвай ни
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
© "Меломан БГ" ЕООД

Подсладените напитки водят до оплешивяване

Тихомир Милков
Тихомир Милков
01.02.2024
Сподели във
оплешивяване

Китайско проучване установи възможна връзка между високата консумация на подсладени напитки и загубата на коса сред младите мъже, предаде Синхуа.

Изследователи от пекинския университет „Цинхуа“ са анализирали резултатите от проучване сред 1028 китайски мъже на средна възраст 27,8 години. Около 57,6 процента от участниците са имали мъжки тип косопад (МТК).

МТК е най-често срещаната форма на косопад при мъжете, представляваща около 95% от всички видове оплешивявания при силния пол, уточнява БТА. Този тип косопад води до оредяване и/или загуба на коса предимно в предната или горната част на скалпа.

Енергийните напитки - тихият убиец

Подсладените със захар напитки, включени в проучването, са сокове, безалкохолни напитки, спортни и енергийни напитки, сладки млека, ядкови млека, сладки чайове и чаени напитки и кафе.

Сред участниците 44,6 процента са казали, че пият подсладени напитки повече от седем пъти седмично. Изследователите са установили, че мъжете с по-висока консумация на подсладени напитки имат по-голям риск от косопад.



Средният седмичен прием на подсладени напитки е 4293 милилитра в групата на оплешивяващите – много по-висок от едва 2513 милилитра, регистриран сред групата с нормална коса.

Изследователите са установили, че по-високите количества захар водят до по-високи концентрации на серумна глюкоза, създавайки свръхактивна полиолна пътека (в органичната химия полиолът е органично съединение, съдържащо множество хидроксилни групи (-OH).

коса

Тази пътека е известна като мястото, където глюкозата се превръща във фруктоза. Когато пътеката е твърде активна, това може да доведе и до диабет. Проучването посочва, че симптомите на загуба на коса предполагат „свръхактивна полиолна пътека“.

Подчертаването на факта, че консумацията на подсладени напитки може да има потенциално отрицателен ефект върху външния вид, би трябвало да насочи вниманието на младите хора към по-здравословни хранителни навици, смятат изследователите. 

Резултатите от проучването са публикувани в списание „Nutrients“.

Тихомир Милков
Тихомир Милков

Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.


Свързани:захаркосаплешивост
Предишна "Опасни улици" идва отново в българския ефир „Опасни улици“ идва отново в българския ефир
Следваща Салата с айсберг, авокадо и дресинг Салата с айсберг, авокадо и дресинг
Няма коментари

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-новите

СЛЕД ПЕТ
Как се прави мини градина с максимум забава?

Как се прави мини градина с максимум забава?

13.06.2026
Две страхотни възможности за разходка сред природата

Две страхотни възможности за разходка сред природата

13.06.2026
Ерос Рамацоти

Историите на успеха: Ерос Рамацоти

13.06.2026

13 юни: Честит рожден ден, Сара Конър!

13.06.2026
Храните, които пречат на секса

Храните, които пречат на секса

12.06.2026

Стани автор в © След 5

Последвай ни

СЛЕД ПЕТ
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
ThreadsFollow
Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си поп-фолк хитове

Избери любимите си попфолк хитове

Избери любимите си БГ хитове

Избери любимите си БГ хитове

Най-четените днес

СЛЕД ПЕТ
Поширани яйца с кисело мляко

Поширани яйца с кисело мляко

10.06.2026
Кой литературен герой си според зодията?

Кой литературен герой си според зодията?

10.06.2026
"В името на сина ми": история за баща, който няма право на грешка

„В името на сина ми“: история за баща, който няма право на грешка

29.05.2026
Храните, които пречат на секса

Храните, които пречат на секса

12.06.2026
Коя литературна героиня си според зодията?

Коя литературна героиня си според зодията?

09.06.2026
Капсулен гардероб: как да се обличаме стилно с по-малко дрехи

Капсулен гардероб: как да се обличаме стилно с по-малко дрехи

12.06.2026
"Доброта" тръгва по bTV с история за любов, измяна и опасна обсесия

„Доброта“ тръгва по bTV с история за любов, измяна и опасна обсесия

11.06.2026
Ерос Рамацоти

Историите на успеха: Ерос Рамацоти

13.06.2026

Избрано

СЛЕД ПЕТ
"Била си ти" дава началото на новия албум на Тино

„Била си ти“ дава началото на новия албум на Тино

Василена Гатева
29.05.2026
Мария Илиева се завръща в "Гласът на България"

Мария Илиева се завръща в „Гласът на България“

Виктор Любомиров
20.05.2026
"Луна" събира Mona и Любо Киров

„Луна“ събира Mona и Любо Киров

02.06.2026
София посреща "Парк Фест" 2026 с четири дни музика и забавления

София посреща „Парк Фест“ 2026 с четири дни музика и забавления

05.06.2026
Елвира Георгиева

9 юни: Честит рожден ден, Елвира Георгиева!

09.06.2026
© След 5

© След 5 е твоето място за всичко, което обичаш! Кино, музика, пътешествия, хоби, забавление, вкусна храна…
Вдъхновение, което превръща свободното време в незабравимо преживяване!
Защото истинският живот започва © След 5!

 

Нашите автори
Контакти

Условия
Реклама
Партньори

© "Меломан БГ" ЕООД
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?