Volvo официално възражда модела XC70 като SUV с plug-in хибридно задвижване, насочен първоначално към китайския пазар. Новият XC70 е първият модел на марката, обозначен като „разширен обхват plug-in хибрид“, предлагайки до 200 км електрически пробег според китайския цикъл CLTC – най-дългият за Volvo досега.
XC70 е изграден върху новата Scalable Modular Architecture (SMA) – платформа, разработена специално за хибридни и електрически превозни средства с удължен пробег. Тя представлява еволюция на Compact Modular Architecture (CMA), използвана от други модели на Volvo и Lynk & Co.
Задвижването комбинира 1.5-литров турбобензинов двигател с електрически мотори в конфигурация P1+P3 и 3-степенна хибридна трансмисия (DHT). Максималната скорост е ограничена до 180 км/ч. Въпреки че пълните данни за електромоторите все още не са разкрити, наличието на AWD емблема подсказва за задвижване на всички колела.
Дизайн и размери
XC70 се позиционира между моделите XC60 и XC90 с дължина 4,815 мм, ширина 1,890 мм и височина 1,650 мм. Дизайнът включва характерните за Volvo „Thor’s Hammer“ LED фарове и C-образни задни светлини, интегрирани в задното стъкло. Предната част е с напълно затворена решетка и активни въздушни клапи, които оптимизират аеродинамиката и охлаждането.
Производство и пазарна стратегия
Производството на XC70 ще се осъществява в Тайджоу, Китай, като първоначално моделът е насочен към китайския пазар. Volvo обмисля възможността за предлагане на модела и на други пазари в бъдеще.
Заключение
С новия XC70 Volvo прави стратегически ход към електрификацията, предлагайки SUV с удължен електрически пробег, който комбинира традиционния комфорт и безопасност на марката с модерни технологии и дизайн. Моделът представлява важна стъпка в прехода на компанията към изцяло електрическо бъдеще.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.