© След 5© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.
     
    Музикални новини, концерти на любими изпълнители, нови сингли. Всичко за музиката, събрано на едно място.

    Топ новини

    СЛЕД ПЕТ
    Теди Суимс доказа ниво и с "Mr. Know It All"

    Теди Суимс доказа ниво и с „Mr. Know It All“

    Горещо

    СЛЕД ПЕТ
    Гласът на Янка Рупкина оживя в „Ravers“ на Ели Голдинг
    06.08.2026
    D2 и Део търсят заедно своята „Свобода“
    04.08.2026
    Миро освобождава „Твоето секси аз“
    31.07.2026
    Ново в плейлиста на СЛЕД 5: Любо Киров и „Там“
    29.07.2026
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
    МистерияВиж още
    Любимият цвят издава характера ни
    Любимият цвят издава характера ни
    07.08.2026
    Животът на 3 зодии тръгва нагоре през август
    Животът на 3 зодии тръгва нагоре през август
    04.08.2026
    Кой е твоят ангел пазител според зодията ти?
    Кой е твоят ангел пазител според зодията ти?
    30.07.2026
    Сатурн е ретрограден и поставя 5 зодии пред труден избор
    Сатурн е ретрограден и поставя 5 зодии пред труден избор
    27.07.2026
    Краят на ретроградния Меркурий обръща играта за 4 зодии
    Краят на ретроградния Меркурий обръща играта за 4 зодии
    22.07.2026
  • Игра
© След 5© След 5
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Търсене
  • За нея
  • За него
  • Музика
  • Свободно
  • Известните
    • Историите на успеха
    • Рожденикът днес
    • През ключалката
    • Споделено
  • Вкусно
  • Факти
  • Мистерия
  • Игра
Последвай ни
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
© "Меломан БГ" ЕООД
Средиземноморската диета гарантира добро здраве

Средиземноморската диета гарантира добро здраве

След 5
След 5
01.07.2014
Сподели във

Все повече изследвания показват как средиземноморската диета значително понижава риска от сърдечносъдови заболявания, удар, диабет и много форми на деменция, пише здраве.bg. Диетолозите обясняват това с факта, че тази диета ни осигурява много добре балансиран микс от макронутриенти, витамини и минерали, както и здравословна доза мононенаситени мазнини, които помагат за понижаване нивото на възпаленията и за поддържане на антиоксидантния статус на тялото.

Накратко, ограничаващата месото средиземноморска диета понижава риска от хронични заболявания и рязко намалява риска за здравето благодарение на здравословния микс от плодове, зеленчуци, бобови култури и крехки протеини.

Испански изследователи от университета в Лас Палмас са публикували в European Journal of Clinical Nutrition резултатите от изследване, което доказва, че средиземноморската диета и нейните здравословни протеинови източници като ядки, риба и зехтин подобрява и менталното, освен физическото здраве, както и цялостното качество на живота. Главният автор на изследването, д-р Патрисия Енрикес-Санчес коментира: „Прогресивното остаряване на населението в развитите страни прави още по-интересен въпроса кои са тези фактори, които могат да повишат качеството на живот и здравето на хората“.

Средиземноморската диета подобрява физическото и психичното здраве и с това покачва като цяло качеството на живота. В изследването участвали 11 хиляди души в продължение на четири години. В началото на периода бил записан диетичният режим на всеки от тях, а след края на изследването била отчетена личната им оценка за качеството им на живот. Учените установили, че тези участници, които се хранели по модел, близък до средиземноморската диета, т.е. с повече зеленчуци, плодове, ядки, риба и пълнозърнести продукти и по-малко месо, млечни продукти и алкохол, показали по-високи резултати на въпросника за оценка на качеството на живот по отношение както на физическото си здраве, така и на усещането си за щастие.

Множеството научни изследвания през последните няколко години показват, че средиземноморската диета и свързания с нея начин на живот осигуряват значителни ползи, особено при състояния от артрит, алергии, астма и дори при болестта на Алцхаймер, диабет и сърдечносъдови проблеми. „Хората, които са заинтересовани от доброто си здраве най-добре разбират, че могат да го постигнат единствено като избягват захарта, сладкишите, тортите, хидрогенираните мазнини и подсладените напитки“, заключава д-р Енрикес-Санчес.

След 5
След 5

© След 5 е твоето място за всичко, което обичаш! Кино, музика, пътешествия, хоби, забавление, вкусна храна… Вдъхновение, което превръща свободното време в незабравимо преживяване! Защото истинският живот започва © След 5!

www.SLED5.bg

Свързани:диеталюбопитнохрана
Предишна Питка "Еделвайс" Питка „Еделвайс“
Следваща Пиле с маслини, стафиди и спаначен ориз, салса от нектарини Пиле с маслини, стафиди и спаначен ориз, салса от нектарини
Няма коментари

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-новите

СЛЕД ПЕТ
Криминален клуб "Марлоу": четири жени, един град и твърде много тайни

Криминален клуб „Марлоу“: четири жени, един град и твърде много тайни

11.08.2026
Митовете за слънцезащитните продукти, в които трябва да спрете да вярвате

Митовете за слънцезащитните продукти, в които трябва да спрете да вярвате

11.08.2026
Роси Рос

11 август: Честит рожден ден, Роси Рос!

11.08.2026
грижа на лицето

7 продукта за грижа на лицето, които всеки мъж трябва да има

10.08.2026
Как да предпазите домашните си любимци в екстремните жеги?

Как да предпазите домашните си любимци в екстремните жеги?

10.08.2026

Изпрати рецепта

Последвай ни

СЛЕД ПЕТ
FacebookLike
XFollow
InstagramFollow
ThreadsFollow
Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си световни хитове

Избери любимите си поп-фолк хитове

Избери любимите си поп фолк хитове

Избери любимите си БГ хитове

Избери любимите си БГ хитове

Най-четените днес

СЛЕД ПЕТ
Животът на 3 зодии тръгва нагоре през август

Животът на 3 зодии тръгва нагоре през август

04.08.2026
Сангрия розе

Сангрия розе: лято в чаша

10.08.2026
Какво е царевична коприна и защо е толкова полезна?

Какво е царевична коприна и защо е толкова полезна?

07.08.2026
Любимият цвят издава характера ни

Любимият цвят издава характера ни

07.08.2026
Какво е уреята и каква е нейната функция?

Какво е уреята и каква е нейната функция?

09.08.2026
Пиле по средиземноморски

Пиле по средиземноморски

03.08.2026
Роси Рос

11 август: Честит рожден ден, Роси Рос!

11.08.2026
Антонио Бандерас

10 август: Честит рожден ден, Антонио Бандерас!

10.08.2026

Избрано

СЛЕД ПЕТ
"Джуманджи: Без граници" обръща правилата с главата надолу

„Джуманджи: Без граници“ обръща правилата с главата надолу

Мирослава Ненкова
30.07.2026
Краят на ретроградния Меркурий обръща играта за 4 зодии

Краят на ретроградния Меркурий обръща играта за 4 зодии

Ростислава Караджова
22.07.2026
Фернандо Алонсо

29 юли: Честит рожден ден, Фернандо Алонсо!

29.07.2026
Сладолед с маскарпоне

Сладолед с маскарпоне

26.07.2026
Сьомга с песто и печени моркови

Сьомга с песто и печени моркови

22.07.2026
© След 5

© След 5 е твоето място за всичко, което обичаш! Кино, музика, пътешествия, хоби, забавление, вкусна храна…
Вдъхновение, което превръща свободното време в незабравимо преживяване!
Защото истинският живот започва © След 5!

 

Нашите автори
Контакти

Условия
Реклама
Партньори

© "Меломан БГ" ЕООД
  • 10-ТЕ НАЙ
  • СЛУШАЙ MUZAICA.FM
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?